Najmenšie SUV značky Toyota je lepšie takmer vo všetkých ohľadoch, ak sa rozhodnete pre hybridnú verziu.
Zdroj článku: https://autoaudit.hu/2023-toyota-corolla-cross-hybrid-elso-vezetesi-elmenyenek-ertekelese-gyorsabb-es-takarekosabb/
V SUV Toyota Corolla Cross sme najazdili tisíce kilometrov a našla si domov medzi našimi vozidlami na dlhé trate. Oceňujeme jej priestranný interiér, úspornú pohonnú jednotku a slušný priestor. Nedá sa však obísť fakt, že ide o základný produkt v ponuke Toyoty, a pri dlhodobej jazde na našom testovacom vozidle sme si želali lepšiu kultivovanosť a zrýchlenie. Keď teda Toyota ohlásila Corollu Cross Hybrid 2023, boli sme optimistickí, že inak príjemné malé auto urobí ešte príjemnejším.
Stratégiou Toyoty je totiž umiestniť hybridné vozidlá ako športovejšiu alternatívu k svojim produktom s benzínovým pohonom. V súlade s tým bude automobilka ponúkať Corollu Cross Hybrid v roku 2023 vo výbavách S, SE a XSE. My sme vyskúšali verziu SE, od ktorej Toyota očakáva, že bude najpredávanejším modelom, a najvyššiu verziu XSE. Toyota skutočne vylepšila Corollu Cross o elektrifikáciu, hoci v niekoľkých oblastiach ešte potrebuje vylepšenie.
Výhody hybridného režimu
Každý, kto si všimne dizajn Toyoty Corolla Cross v porovnaní s hybridným modelom, okamžite spozná jeho prepracovanú prednú časť. Zatiaľ čo Corolla Cross s benzínovým motorom má veľkú mriežku chladiča v tvare mierne pripomínajúcom ústa sumca, hybrid má zobákovitý okraj, ktorý trochu pripomína nový Lexus RX. Toyota tiež začiernila označenie a odznaky ako ďalšie rozlišovacie prvky. Výsledkom je pohľadné, robustne vyzerajúce malé SUV.
Pod kapotou sa nachádza 2,0-litrový štvorvalcový motor, ktorý dosahuje výkon 150 koní a krútiaci moment 139 Nm. Je spojený s elektromotorom, ktorý podľa Toyoty dosahuje krútiaci moment 152 N.m. Spoločnosť neuviedla, koľko koní vydáva elektromotor, ale tvrdí, že systém má celkový výkon 196 koní. Pohon všetkých kolies a automatická prevodovka CVT sú štandardnou výbavou všetkých hybridov Corolla Cross Hybrid 2023. Toyota tvrdí, že Corolla Cross Hybrid zrýchli z 0 na 60 km/h za 8,0 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie ako náš model Corolla Cross LE s dlhým dojazdom a o 1,6 sekundy rýchlejšie ako model s pohonom všetkých kolies, ktorý je len na benzín.
Okrem zvýšeného výkonu sa nová Toyota Corolla Cross Hybrid 2023 môže pochváliť aj výrazne lepšou spotrebou paliva. Toyota odhaduje kombinovanú spotrebu 42 mpg bez ohľadu na stupeň výbavy. Tento model len s benzínovým pohonom dosahuje 32 mpg s pohonom FWD a 30 mpg s pohonom AWD.
Úspora paliva však počas našej testovacej jazdy ustúpila do úzadia, pretože sme si užívali svižné zrýchlenie Corolly Cross Hybrid a kultivovanú kalibráciu pohonného ústrojenstva. Zatiaľ čo naše diaľkové vozidlo má tendenciu byť pri nižších otáčkach hrubé a hlučné, elektromotor malého vozidla sa zapája skôr, takže motor pracuje menej mimo poradia. Hoci Corolla Cross Hybrid 2023 prepúšťa do interiéru trochu hluku z cesty a vetra, jazda je celkovo oveľa tichšia, pretože motor zostáva v pokoji, keď nie je potrebný.
Toyota pridala do modelu Corolla Cross Hybrid aj niekoľko jedinečných tuningových prvkov. Odpruženie bolo prekalibrované, aby sa prispôsobilo vyššej hmotnosti batérie a motora. Na ceste pôsobí malý crossover prémiovým dojmom a plne nezávislé odpruženie dobre zvláda nakláňanie karosérie a kontrolu podvozku. Hybridné SUV využíva aj progresívne riadenie, ktoré má v strede mierne nejasný pocit, ale v zákrutách sa sprísňuje. Toyota tvrdí, že toto naladenie zvolila podľa vkusu amerického trhu, pretože americkí kupujúci majú vo všeobecnosti radi ľahké riadenie pri nízkych rýchlostiach.
Rekuperačný brzdový systém Toyoty Corolla Cross Hybrid 2023 poskytol počas našej testovacej jazdy dostatočný brzdný výkon, ale chybu sme našli v húževnatom pocite pedálu na vrchole jeho dráhy. Keď sme si na počiatočné sekanie zvykli, malé SUV poskytovalo istejšie brzdenie, než sme zažili v našej Corolle Cross LE s dlhým dojazdom.
Dojazd, vlastnosti a výbava
Hoci Toyota Corolla Cross Hybrid z roku 2023 bude namiesto benzínových modelov L, LE a XLE používať firemné výbavové štruktúry S, SE a XSE, oba modely sa budú ponúkať s veľmi podobnými úrovňami výbavy. Toyota očakáva, že väčšina kupujúcich si pri výbere z ponuky výbavy hybridného crossoveru vyberie verziu SE, pretože ponúka najvyššiu hodnotu.
To však neznamená, že Corolla Cross Hybrid nie je vybavená slušným štandardným balíkom technológií. Balík Toyota Safety Sense 3.0 je k dispozícii pre všetky modely v ponuke a zahŕňa funkcie ako adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, automatické predné núdzové brzdenie a automatické diaľkové svetlá. Všetky modely sú štandardne vybavené 8,0-palcovým displejom infotainmentu s najnovšou verziou multimediálneho systému Toyota Audio Multimedia s bezdrôtovou kompatibilitou Apple CarPlay a Android Auto.
Modely SE dostanú 18-palcové kolesá, voliteľné dvojfarebné schémy, sklo na ochranu súkromia, strešné lišty a radiace páky. Monitorovanie mŕtveho uhla a upozornenie na krížovú premávku za vozidlom sú tiež štandardom pre tento stupeň výbavy a vyššie. Pri prechode na najvyšší model XSE je Corolla Cross Hybrid vybavená pohodlnými, podpernými sedadlami potiahnutými látkou Toyota SofTex. Poloanalógový displej združeného prístroja, ktorý je štandardnou súčasťou modelov S a SE, je nahradený 7,0-palcovým plne digitálnym prístrojom s vyšším výzorom. Bezkľúčový prístup k predným dverám a veku batožinového priestoru je štandardom v celom modelovom rade.
Počas jazdy v modeloch Corolla Cross Hybrid SE a XSE sme si vyskúšali niektoré z dostupných balíkov voliteľnej výbavy. Zdá sa, že audiosystém JBL s deviatimi reproduktormi ponúkaný s výbavami SE a XSE stojí za 800 USD, ktoré si Toyota účtuje; kvalita zvuku bola plnšia a dôkladnejšia ako pri štandardnej zostave so šiestimi reproduktormi. Sklamaním je, že elektricky ovládané zdvíhacie dvere sú k dispozícii len s balíkom Convenience Package, ktorý je k dispozícii len pre modely XSE za 1 250 USD. Aspoň že sa dodáva so strešným oknom. Kupujúci SE nemôžu získať elektrické zdvíhacie dvere, ale môžu získať strešné okno á la carte za 940 USD.
Oplatí sa Corolla Cross Hybrid?
Myslíme si, že hybridný model ako jazdne lepšia a úspornejšia alternatíva k benzínovej Corolle Cross sa rozhodne oplatí priplatiť. Cenový príplatok je vysoký; za benzínovú Corollu Cross L s pohonom všetkých kolies si Toyota pýta 25 695 USD a za Corollu Cross Hybrid S 29 305 USD. Cena verzie SE začína na 30 625 USD a XSE na 32 400 USD. Cena nami testovaného modelu Barcelona Red XSE bola 35 565 USD, zatiaľ čo cena výbavy Sonic Silver SE sa vyšplhala na skromnejších 32 865 USD.
Toyota má výhodu, že ponúka jediné hybridné subkompaktné SUV na trhu, hoci nepredpokladáme, že to tak zostane dlho, pretože čoskoro má prísť nové Subaru Crosstrek PHEV. Zatiaľ najbližším konkurentom Toyoty Corolla Cross Hybrid 2023 je Kia Sportage Hybrid, ktorá súťaží v segmente kompaktných hybridných SUV a jej cena začína na 28 815 USD.
Po dni strávenom testovaním modelového radu 2023 Toyota Corolla Cross Hybrid na nás najmenšie SUV značky Toyota urobilo dojem. Ponúka správnu kombináciu praktickosti, efektivity a jazdných vlastností na každodenné úlohy, ako aj dostatok výkonu na to, aby vyvolal úsmev pri rozjazde zo semaforu. Pokiaľ ide o rozumné jazdné riešenia, zdá sa, že Toyota s modelom Corolla Cross Hybrid trafila správny recept.
Prečítajte si ďalšie zaujímavé články v internetovom magazíne autoaudit.hu.